Van het zuiden naar het noorden en weer terug - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Sanne Jacobs - WaarBenJij.nu Van het zuiden naar het noorden en weer terug - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Sanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Van het zuiden naar het noorden en weer terug

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 November 2014 | Australië, Coffs Harbour

Hi there!

We zijn nu al meer dan een maand in het warme Australië. Het is hier nu lente en het is bijna elke dag warmer dan 30 graden. Dit was in het begin wel even wennen.We hebben de afgelopen tijd weer van alles gezien en gedaan. Vergeleken met Nieuw Zeeland zitten we hier veel meer in de auto. Dit is ook wel logisch als je kijkt hoe groot het land is. We zijn in Melbourne begonnen en zijn via de oostkust naar Cairns gereden in het noorden. We zijn nu weer onderweg naar het zuiden. Inmiddels hebben we al ongeveer 8500 km gereden.

Onze eerste echte koala's en kangaroes hebben we gezien bij Moonlit Sanctuary. Hier hebben we een koala geaaid en hebben we verschillende soorten kangaroes gevoerd. Erg bijzonder om deze mooie dieren eens van dichtbij te zien en zelfs aan te raken.
In Wilsons Promontory National Park hebben we nog meer wilde dieren gezien, kangaroes, kaketoes, wombats, emoe's en zelfs een slang.Helaas zien we langs de snelweg ook veel dode kangaroes die zijn aangereden door auto's.

We zijn een dagje naar Canberra geweest en hebben daar wat rondgelopen. Ik vond het eerlijk gezegd niet heel speciaal, maar we vonden allebei wel dat we in de hoofdstad van Australië geweest moesten zijn.

Van New South Wales zijn we naar Queensland gereden. We hebben op een camping in Tweed Heads geslapen. Tussen New South Wales en Queensland zit 1 uur tijdsverschil, in Queensland is het een uur eerder. De grens van New South Wales en Queensland lopen midden door de stad heen. Het is zelfs zo dat het in een deel van een bepaalde straat een uur later is dan in het andere deel van de straat. Heel apart, iets wat wij ons niet voor kunnen stellen.Nog iets anders wat wij ons niet voor kunnen stellen, maar wat hier heel normaal is, is fietsen langs de snelweg. Op de meeste snelwegen mag je hier 100 km per uur. Gelukkig draagt wel elke fietser een helm.

We zijn hier in Australië al een hoop beestjes tegen gekomen, zoals kakkerlakken, kikkers, padden, hagedissen en spinnen. Helaas zitten er ook minder leuke beestjes zoals muggen en sandflies. Ik werd 's ochtends een keer wakker en zat helemaal onder de kleine bultjes die heel erg jeukte, dit kwam door honderden kleine sandflies. Het heeft langer dan een week geduurd voordat alle bultjes weg waren.

Bij Airlie Beach hebben we een tour gedaan met Ocean Rafting. We zijn met een snelle boot naar de Whitsunday Islands gevaren. Daar hebben we op twee verschillende plekken gesnorkeld. Erg gaaf om midden tussen allerlei verschillende vissen te zwemmen en onder je het koraal te zien. Tijdens deze dag hebben we ook dolfijnen, een schildpad, pijlstaartroggen en een baby haai gezien.

We hebben een Crocodile Express Cruise gedaan, maar hebben toen helaas geen krokodillen gezien. Wel hebben we verschillende soorten vogels en een boomslang gezien.

In Mena Creek zijn we naar Paronella Park geweest. Het park is gebouwd door José Paronella. Zijn droom was om een kasteel te bouwen. Door allerlei overstromingen is het park voor een groot deel verwoest. De restanten hiervan kun je nu bekijken in het park. We hebben een dagtour en een avondtour gedaan. Het is erg mooi en bijzonder om te zien hoe iemand zijn droom heeft waargemaakt. Als je meer wilt weten over Paronella Park kun je kijken op www.paronellapark.com.au

Een paar dagen geleden zijn we naar Fraser Island gegaan. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. Je kunt er daarom alleen maar rondrijden in een 4WD. Wij hebben dit gedaan in een 4WD bus. We hebben Maheno shipwreck, Eli Creek en Lake McKenzie gezien.

Gister zijn we naar Australia Zoo geweest. Dit is de dierentuin van Steve Irwin, "the crocodile hunter". Natuurlijk hebben we een krokodillenshow gezien, wat erg gaaf was. 's Avonds hebben we voor het eerst echt harde regen gehad. We hebben nog geluk gehad want in Brisbane, ongeveer 60 km bij ons vandaan, stormde het echt. Er zijn bomen omgewaaid, huizen beschadigd en wegen overstroomd.

We gaan nu verder richting het zuiden, op zoek naar werk.
Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs xx

• 28 November 2014 - 17:26

Joke:

Hallo Meiden,

Heerlijk om jullie verhalen te lezen. in gedachten reis ik mee.................
    alleen denkend aan de zandvlooien.......lijkt me wat minder!!
    En leuk dat jullie Australian Zoo hebben bezocht. Het schijnt dat Steve Irwin wat minder leuk aan zijn einde is gekomen geloof ik.....niet opgegeten door een krokodil, maar aangevallen door pijlstaartroggen of zo iets????
    veel succes met het vinden van werk!

groetjes vanuit een koud Nederland!

Joke

• 29 November 2014 - 22:40

Marga De Boer:

Hallo,
    ....door dit verslag te lezen, komt Australië steeds dichterbij.....
    De meeste namen probeer ik te vinden in het boek, om een idee te krijgen waar jullie ongeveer verblijven.
    Hopelijk vinden jullie snel een baantje om -de kas- wat te spekken.
    Veel plezier en blijf genieten....
    Marga, mam

• 03 December 2014 - 15:12

Ria En Jos:

Hallo,
    weer volop genoten van jullie verslag.Mooie stranden, dieren en veel meer.En... een lekker temperatuurtje, beter als hier. Vandaag is het net boven nul en de wind maakt het nog kouder. Binnenkort maar aan de snert.
    Hopelijk vinden jullie binnenkort een leuke job om deze reis verder te financieren.(Ik had al eerder iets verzonden, maar dat is kennelijk mis gegaan). Blijf genieten!!!!

Liefs Jos en Ria