Haere ra New Zealand, hello Australia - Reisverslag uit Dromana, Australië van Sanne Jacobs - WaarBenJij.nu Haere ra New Zealand, hello Australia - Reisverslag uit Dromana, Australië van Sanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Haere ra New Zealand, hello Australia

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 Oktober 2014 | Australië, Dromana

Hi there!

Inmiddels zitten we nu al weer 8 dagen in Australië. Voordat ik iets ga vertellen over Australië zal ik jullie eerst wat vertellen over het laatste stukje van onze reis door Nieuw Zeeland.

We zijn naar Cape Reinga gereden, het bovenste puntje van het Noordereiland. Hier komen de Tasman sea en de Pacific ocean samen. Volgens Maori legende is Cape Reinga de plek waar de geesten van de overledenen het land verlaten. Langs de ongeveer 120 km lange weg naar Cape Reinga ligt het bekende Ninety Mile Beach. Ondanks de naam is dit strand eigenlijk maar 55 miles (88 km) lang.Nadat we de vuurtoren bij Cape Reinga hadden gezien zijn we naar Te Paki sand dunes gereden. Hier hebben we een board gehuurd en hebben we gesandboard. Voordat je met je board naar beneden kon moest je eerst een stijl stuk omhoog lopen door het zand. Omdat het hard waaide kon je soms bijna niks zien door al het opwaaiende zand. Toen ik twee keer van de berg naar beneden ben gegaan, had ik ook bijna overal zand zitten.

In Waipoua Forest zijn we naar de Kauri Trees geweest. De grootste kauri tree heet Tane Mahuta, "Lord of the Forest". Deze boom heeft een omtrek van 13.77m en een totale hoogte van 51.5m. Je moet deze boom in het echt gezien hebben wil je geloven hoe groot deze is, echt ongelooflijk! Ook hebben we de "Four Sisters" gezien. Dit zijn 4 grote kauri trees bij elkaar.

In Dargaville hebben we de Tokatoka Peak beklommen. Dit is een stijle berg waardoor het erg vermoeiend is om naar boven te klimmen. Maar het uitzicht maakt alles goed. Vanaf de top heb je een mooi 360 graden uitzicht over Dargaville en omgeving.

Op 16 oktober was het zover, we moesten afscheid nemen van onze campervan. 's Ochtends hebben we al onze spullen ingepakt en de campervan gepoetst. Toen we op het punt stonden om naar het verhuurbedrijf in Auckland te rijden, wilde de campervan niet starten. De eigenaar van de camping heeft geprobeerd om ons een kickstart te geven, helaas zonder resultaat. Daarom toch maar het verhuurbedrijf gebeld die een sleepwagen heeft gestuurd om ons op te halen. Het laatste stukje van onze reis met de campervan in Nieuw Zeeland hebben we niet zelf gereden, maar hebben we in de sleepwagen gezeten. Omdat we al meer problemen hebben gehad met de campervan kregen we een deel van ons geld terug. Dit geld hebben we meteen uitgegeven aan een overnachting in een hotel dicht bij het vliegveld.

De volgende avond zijn we naar Melbourne gevlogen. Hier hebben we 4 nachten in een hostel geslapen. We hadden een 8 persoons kamer. Onder in het hostel was een bar waar de muziek elke avond tot laat aan was. Ik heb die 4 nachten weinig geslapen.

In Melbourne zijn we naar de Botanical Gardens en Eureka Skydeck 88 geweest. Als bezoeker kun je alleen op de 88e verdieping komen. De lift gaat in meer dan 9 meter per seconde van de begane grond naar de 88e verdieping. Eureka is 300 meter hoog, waardoor we een mooi 360 graden uitzicht hadden over Melbourne.
Ook hebben we een auto gekocht, een Ford Falcon Station Wagon. Als we de achterbank plat leggen kunnen we in de auto slapen. We hoeven nu niet meer in hostels te slapen en kunnen zelf overal naartoe rijden.

Gister zijn we naar Phillip Island geweest. Hier hebben we een Koala Conservation Centre bezocht. Erg gaaf om een keer koala's in het echt te zien. Koala's slapen ongeveer 20 uur op een dag, dus we hadden geluk dat we er eentje zagen die wakker was. 's Avonds zijn we naar de Pinguïn Parade geweest. Als het donker wordt komen er ongeveer 1800 pinguïns vanuit de zee het strand op. Erg gaaf om te zien! Deze pinguïns zijn ongeveer 20 cm groot en wegen ongeveer 1 kilo. Het zijn de enige pinguïns die voorkomen in Australië.

Vanmorgen zijn we nog naar een chocoladefabriek geweest. We staan nu op een camping in Dromana, in de buurt van Melbourne. Komende week gaan we kijken of we ergens werk kunnen vinden.Ik houd jullie op de hoogte!

See ya!

• 25 Oktober 2014 - 14:55

Marga De Boer :

Hi there -down under-,
    Leuk om dit zo allemaal achter elkaar te lezen. En....ál 1 week in Australië, wat gaat dat snel. Ook leuk om te lezen over alle dieren die je gezien hebt. Hoe zit het met de parkieten? Meiden, nog veel reisplezier, suc6 met het vinden van een baantje en tot de volgende x. Marga

• 26 Oktober 2014 - 14:22

Ria En Jos:

Hoi Sanne (en Nicole),

leuk om weer iets van jou/jullie te horen. Jullie maken heel wat mee en... wat leuk om die kleine pinguïns en koala's te zien. Nieuw Zeeland nu achter je, maar... straks met Frank weer terug. Wat zullen jullie samen genieten (ook van elkaars weerzien) Hopelijk laat jullie auto in Australië jullie niet in de steek. Succes met het vinden van werk en tot het volgende bericht.
    Liefs, Jos en Ria

• 30 Oktober 2014 - 09:46

Ria:

Hoi Sanne,

ik heb eventjes in alle rust al je foto's bekeken die je gepost hebt. Meid , wat heb je het goed daar. Ben wel n beetje jaloers op je als ik al die mooie prenten zie. Ik hoop dat het lukt om spoedig leuk werk te vinden. En..... wat fijn dat Frank naar je toe komt :) :) :) Groetjes van ons

• 06 November 2014 - 21:48

Yvonne Imming:

Ha Sanne en Nicole, wat leuk om te lezen wat jullie hebben ondernomen. Hier is het Volop herfst. de bomen zijn prachtig en in het Bos staan heel veel mooie paddestoelen, natuurlijk onvergelijbaar met wat jullie allemaal zien. Hebben jullie het goed samen? Wordt het nu zomer in down under? Hebben jullie al wat te werken gevonden? Lieve groeten Yvonne

• 09 November 2014 - 15:17

Paul En Anke:

Hoi Sanne, mooi om je reisverslagen te lezen. De hartelijke groet van oma Jacobs en natuurlijk ook van ons.