Kerst, nieuwjaar, binnenland - Reisverslag uit Mildura, Australië van Sanne Jacobs - WaarBenJij.nu Kerst, nieuwjaar, binnenland - Reisverslag uit Mildura, Australië van Sanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Kerst, nieuwjaar, binnenland

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Januari 2015 | Australië, Mildura

G'day!

Sinds mijn vorige korte blog met Kerst hebben we weer van alles gezien en gedaan.Met Kerst zijn we een paar dagen in de Blue Mountains geweest. Hier hebben we een aantal wandelingen gedaan met mooi uitzicht over de bekende "Three Sisters" en de Katoomba Falls. We zijn naar Scenic World geweest waar we met de steilste railway ter wereld, met een helling van 52 graden, naar boven en beneden zijn geweest. De railway werd oorspronkelijk gebruikt om kolen uit de mijnen te halen. Nadat de mijnen dicht gingen is het een toeristische attractie geworden.

Na de Blue Mountains zijn we weer terug gegaan naar Sydney. We hadden met Ilse en Suzanne (vriendinnen van Nicole) afgesproken om samen nieuwjaar te vieren. Via via hadden we een tip gekregen voor een goede plek om vuurwerk te kijken. 30 december zijn we met z'n allen de stad ingegaan om de Harbour Bridge en het Opera House te bekijken. Op 31 december zijn we naar de plek gegaan die we als tip hadden gekregen. Het bleek een hele goede plek te zijn, we hadden uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House. Het was gelukkig ook niet zo'n super drukke plek. De meeste mensen zitten op 31 december al om 10.00 uur 's ochtends in het park of op een andere plek te wachten om 's avonds het vuurwerk te kunnen zien. Wij zijn pas aan het eind van de middag gegaan en hadden nog meer dan genoeg plek om te zitten. Om 21.00 uur was er eerst vuurwerk voor gezinnen, zodat de kinderen daarna naar bed konden. Dit vuurwerk was al erg mooi om te zien. Om 00.00 uur was het vuurwerk nog groter en mooier om te zien. Veel mooier dan het vuurwerk in Nederland. Het was erg gaaf om een keer nieuwjaar mee te maken in Sydney! 1 januari hebben we eerst uitgeslapen en zijn daarna met z'n 4e naar Bondi Beach gegaan.

Nicole en ik hadden besloten om na nieuwjaar weer terug te gaan naar de Blue Mountains, omdat we nog niet alles hadden gezien. We zijn toen nog naar Hanging Rock gewandeld wat erg mooi was om te zien.
Daarna zijn we naar de Jenolan Caves gegaan. Hier hebben we twee verschillende tours gedaan, de River Cave en Imperial Diamond. De tours waren erg verschillend maar allebei ontzettend mooi. Beide gidsen vertelde veel over het ontstaan en de geschiedenis van de grotten wat erg interessant was.

Omdat we in het begin van onze reis in Australië langs de kust zijn gereden van Melbourne naar Sydney, besloten we nu de Heritage Drive te doen die meer in het binnenland ligt. We zijn onderweg bij een aantal leuke plekjes gestopt. Zo hebben we in Seymour de Vietnam Veterans Commemorative Walk gedaan. Tijdens deze korte wandeling loop je langs een grote muur met daarop alle 60,000 namen van Australiërs die zijn omgekomen tijdens de Vietnam oorlog. Het was erg indrukwekkend om dit te zien.

Eigenlijk was onze planning om na de Heritage Drive vast een deel van de Great Ocean Road te doen. We hebben toch maar besloten dit niet te doen, omdat campings bij de Great Ocean Road allemaal super duur zijn vanwege het hoogseizoen. Over een paar weken gaan we deze route doen met mama, dan is het hoogseizoen gelukkig voorbij.

Inmiddels zitten we alweer een paar dagen op een camping in Mildura. We zijn hier naartoe gegaan omdat we graag naar Mungo National Park willen. Toen we maandag in Mildura aankwamen zijn we bij het informatiecentrum geweest. Daar vertelde ze ons dat vanwege de vele regen van de afgelopen dagen we niet naar het National Park kunnen, de wegen zijn daar allemaal van zand waardoor ze nu te modderig zijn. Vanmorgen zijn we terug gegaan naar het informatiecentrum en hebben we een tour geboekt voor vrijdag. Hopen dat het weer goed blijft zodat onze tour vrijdag door kan gaan. Ik ben erg benieuwd.

Mijn tijd hier in Australië vliegt voorbij. Over iets meer dan 2 weken komt mama en gaan we de hele maand februari nog rondreizen met z'n 3e. Ik heb er super veel zin in en kan bijna niet wachten tot het zover is!

Ik zal jullie op de hoogte houden van de reis!
Liefs

• 14 Januari 2015 - 08:32

Ria En Jos:

Hoi Sanne (en Nicole),

Wat leuk om weer wat van jullie te horen.Jullie hebben inderdaad een vuurwerk spektakel gezien op de 31 ste, maar als je daar bent moet je dat ook meemaken.
    Een schitterend land met een geweldig mooie natuur.
    Blijf nog even lekker genieten met z'n tweetjes en daarna .... fijn met z'n drietjes. Ik snap dat je er naar uit uit kijk Sanne! En... het mooiste bewaar je tot het laatst :)
    Geniet volop en lieve groetjes van ons
    Jos en Ria

• 14 Januari 2015 - 08:48

Marga De Boer:

Hey, volgens mij leef je al erg naar februari toe, want jullie vuurwerkevent vond plaats op 30+31 januari????? Haha! Was de "railway"niet eng? Vooral omdat het zo steil gaat. Geniet nog van de vele mooie dingen die jullie tegen gaan komen en tot gauw. Mam, kusjes en knuffels.......

• 14 Januari 2015 - 09:37

Christel Brands:

Sanne, wat blijft het leuk om te lezen wat je allemaal ziet en doet. Een prachtige ervaring ! Geniet ! Groetjes, Christel

• 01 Februari 2015 - 16:49

Paul En Anke:

Als het goed is heeft Mama/Marga het Australische luchtruim inmiddels bereikt.
    Down under vereist een forse reis en deze zit er voor Marga bijna op.
    We wensen jullie veel plezier en maak er een onvergetelijke tijd van!
    Groetjes Paul