Eerste dagen in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Sanne Jacobs - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Sanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 September 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Kia Ora!

Inmiddels zijn we al bijna 14 dagen in Nieuw─Zeeland, de tijd vliegt. Vandaag is hier officieel de lente begonnen, dit is goed te zien aan alle lammetjes die rondhuppelen in de wei. We hebben de afgelopen 2 weken al veel gezien en gedaan. Ik zal bij het begin beginnen. De vliegreis was lang en vermoeiend. Dit was voor mij de eerste keer dat ik zo lang in een vliegtuig heb gezeten. Gelukkig heb ik onderweg wel wat kunnen slapen. Donderdag 11 september kwamen we aan in Christchurch. Omdat we allebei moe waren van de reis besloten we om die nacht in een hostel te slapen. Vrijdagochtend hebben we onze campervan opgehaald bij het verhuurbedrijf. Daar hebben we meteen even gekeken waar we die avond wilde slapen. Toen we weg wilde rijden deed de campervan het niet, bleek dat de accu niet goed was. Toen de campervan gestart was zijn we naar Spencerville gereden, een plaatsje dicht bij Christchurch. We wilde hier een aantal wandelingen doen maar door het slechte weer ging dit helaas niet door. Toen we zondagochtend wilde vertrekken deed de campervan het weer niet. We hebben meteen het verhuurbedrijf gebeld en er zou een monteur langskomen. De monteur kon op dat moment niks doen aan de accu, dus zijn we terug gereden naar het verhuurbedrijf. Daar hebben ze er een nieuwe accu in gelegd en konden we weer verder.

Vanuit Spencerville zijn we op weg gegaan naar Mount Cook. We hebben een tussenstop gemaakt in Geraldine, een klein dorpje met een prima camping. Op weg naar Mount Cook zijn we langs twee grote meren gereden, Lake Tekapo en Lake Pukaki. Allebei erg mooi met helder blauw water. Bij Mount Cook wilde we kajakken, helaas kon dit niet omdat het meer nog bevroren was, het was toen was toen namelijk nog winter. We hebben daarom een aantal wandelingen gedaan in de sneeuw. De eerste wandeling was bij Hooker Valley, hier lag erg veel sneeuw. De dag erna zijn we naar de Blue Lakes en de Tasman Glacier gelopen, allebei erg mooi om te zien.

Vanuit Mount Cook zijn we naar Milford Sound gereden met een tussenstop in Kingston. Er gaat maar één weg naar Milford Sound. Dit betekent dat je 120 km heen en 120 km terug moet rijden over dezelfde weg. We hadden al van verschillende mensen gehoord dat er sneeuw op komst was en dat we zo snel mogelijk naar Milford Sound moesten gaan. We twijfelden eerst of we zouden gaan of niet, toch ervoor gekozen om er heen te gaan en daar verder te kijken wat het beste was om te doen. We hadden via internet al een campingplek en cruise geboekt. Toen we in Milford Sound aankwamen werd ons verteld dat de weg de volgende ochtend vanaf 9 uur afgesloten zou zijn i.v.m. de verwachte sneeuw. We besloten om die avond in Milford Sound te blijven en de volgende dag vroeg terug te rijden. Het geld van de cruise hebben we gelukkig terug gekregen.

Na Milford Sound zijn we door Te Anau naar Riverton gereden, het oudste stadje van het zuidereiland. Vanuit hier zijn we naar Slope Point, het zuidelijkste puntje van het zuidereiland gereden. Het stelde niet zo veel voor maar het is iets waar wij als toeristen natuurlijk geweest moesten zijn. Daarna zijn we doorgereden naar Catlins. Vanuit onze camping in Catlins zijn we naar de McLean Falls gelopen. De volgende dag zijn we naar Surat Bay, Cannibal Bay en Nugget Point gereden. Dit zijn allemaal baaitjes waar je als je geluk hebt zeehonden kunt zien. Helaas hebben wij er geen gezien.

Gister zijn we naar Mouraki gereden. Hier hebben we 's avonds wel zeehonden en pinguïns gezien, erg gaaf! Vanmorgen zijn we naar de Mouraki Boulders gereden. Dit zijn grote ronde stenen die in het zand liggen. Je kunt ze alleen zien als het 'low tide' is. Dat was vanmorgen om 8 uur dus waren we vroeg opgestaan. Nu staan we op een camping bij Lake Wanaka. Morgen gaan we op weg naar Franz Josef Glacier en Fox Glacier, op naar de kou.

Ik probeer jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden van alles. Zal proberen om hier ook wat foto's te uploaden.

Liefs vanuit het mooie Nieuw─Zeeland

• 22 September 2014 - 19:47

Jan Jacobs:

Hey schat

krijg reiskriebels van je verslag. Mooie foto van die vuurtoren.
    Jammer van de cruise, maar wel weer een paar ervaringen rijker.
    Groetjes aan Nicole
    Kia Rio en tot later

Matua taane

• 22 September 2014 - 22:12

Marga De Boer:

Hey there,
    Jullie zien, zo te lezen het ene prachtige natuurgebied na het andere! En inderdaad, daar krijg je reiskriebels van. Ga verder met genieten van al dat moois, al dat natuurschoon.
    Groeten voor Nicole en dikke kus voor jou, mam.

• 22 September 2014 - 22:26

Christel:

Hé, Sanne, wat leuk om dit verslag te lezen en fijn om te weten dat je het goed hebt daar! De gletsjers waren 100 jaar geleden, toen wij er waren, erg bijzonder om te zien. Een mooie aanleiding voor mij om weer eens de foto's van toen te bekijken. De meren en de bergen: prachtig! Wij hebben destijds nieuwjaar gevierd bij Lake Wanaka. Geniet er van, ik zie al uit naar het volgende verslag. Groetjes, Christel

• 23 September 2014 - 00:36

Paul En Anke:

Dank voor je mooie eerste reisverslag. We hopen dat er nog veel reisverslagen mogen volgen zodat we er met z'n allen toch een beetje bij zijn. Good luck and have fun!

• 23 September 2014 - 08:41

Liesbeth:

Wat hebben jullie in een korte tijd al veel gezien zeg....mooi.
    xxGreetz Liesbeth.
    Groetjes aan je vriendin.

• 24 September 2014 - 14:08

Saskia:

veel gezien in korte tijd oma heeft het ook gelezen en foto's gezien
    oma vraagt of ze op je verjaardag mag komen met DE FIETS. zal wel aankomen als je terug bent.
    veel liefs van oma en saskia

• 24 September 2014 - 20:12

Joke:

Hai Sanne en Nicole,

Hartstikke leuk om zo van jullie reiservaringen te lezen!Misschien moet ik toch maar een kaart kopen, zodat ik hier alle plaatsnamen op kan zoeken, en jullie route kan volgen! Dat het maar gauw een beetje warmer mag worden in Nieuw Zeeland, hier gaan we net de herfst in met een paar natte dagen.
    Ga vooral door met genieten aan de andere kant van onze planeet!!
    liefs Joke